محل تبلیغات شما

 

یکی ازمهمترین نیازهای دانش آموزان ومعلمان و مربیان مدارس ، شادابی ونشاط در محیط مدارس است. ازآنجا که کارکرد نظام آموزش وپرورش از برون داد عده ای فارغ التحصیل که فقط بتوانند کسب درآمد داشته باشند به مباحث نوین مانند توجه ویژه به بهداشت و سلامت روان  دانش آموزان معطوف شده است . درحقیقت رشد پایدار هر جامعه ای بسته به شادی پایدار نسل جوان آن دارد. بنابراین رسالت نوین سیستم آموزش وپرورش، آموزش شوق زندگی به دانش آموزان است.

شاداب سازی مدارس فقط مربوط به زیبا سازی فضاومحیط مدارس نیست بلکه دانش آموزباید از درون وجودش  احساس شادمانی داشته باشد واین احساس همان رضایت از زندگی درمحیط مدرسه است .

اگر دانش آموزان فرصت یادگیری وتمرین سه حالت زیر راداشته باشند بی تردید می توانند به خوشبختی واقعی دست یابند.

1- مراقبت ازخود

2- مراقبت ازدیگران

3- مراقبت از محیط پیراموان وجهان خود

درمراقبت ازخود یاد بگیرید که تمام توان خود را توسعه دهید. دانش، شایستگی ها، مهارت ها، استعدادها وخلاقیت.

درمراقبت ازدیگران بیاموزید که با دیگران هماهنگ باشید، روابطی معنا دار ایجاد کنید ، شهروندان مسئولیت پذیرشوید ودرنتیجه دریک جامعه شاد مشارکت کنید.

واما درمراقبت از جهان بیاموزید که محیط خود احترام بگذارید وازآن محافظت کنید وباطبیعت هماهنگ باشید.

داشتن این احساسات مثبت یک سیستم بازخورد مثبت به شما می دهد که برروی شیوه زندگی شما تأثیر مفید گذاشته وباعث بهبود سلامت جسمی ، توانایی های فکری و تاب آوری می شود.

لحظات مثبت بودن، به خصوص وقتی که بادیگران هستیم مارا پرورش می دهد وبه ماانرژی می بخشد، احساسات مثبت مارا ترغیب به کشف ، یادگیری، فکرکردن خلاقانه، اعتماد به نفس ودستیابی بیشتر می کند.

عوامل ایجاد شادی در مدرسه از منظر صاحب‌ نظران خارجی

راهکارهای مناسب جهت شاداب سازی مدارس

چارچوبی برای مدارس شاد

دانش ,، ,آموزان ,مدارس ,مثبت ,زندگی ,دانش آموزان ,می دهد ,احساسات مثبت ,بیاموزید که ,مشارکت کنید

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

♥دل نوشته های من♥ Faith مطالب مفید