محل تبلیغات شما

 

به عقیده کولیت کلی (2009)، مدرسه با حمایت از دانش آموزان، باعث افزایش خودآگاهی و حس استقلال و شایستگی در آن‌ها می‌شود

از نظر هاید، مهم‌ترین عوامل ایجاد شادی در مدرسه عبارت‌اند از: شناخت همه‌جانبه دانش‌آموز و توجه به نیازها و ویژگی‌های او، اعتماد و تفویض مسئولیت متناسب به دانش آموزان، هماهنگی بین معلم و دانش‌آموز.

کروثر (2008) معتقد است که جذابیت محتوای دروس، رژیم غذایی سالم و ورزش نقش بسیار مؤثری در شادی مدرسه دارند؛ به طوری که لذت یادگیری را در دانش آموزان افزایش می‌دهند و میزان مشارکت آن‌ها را هم توسعه می‌بخشند.

میلر (2008) عوامل اساسی برای ایجاد شادی در مدرسه را ارتباط با دوستان، محیط فیزیکی مطلوب، یادگیری مهارت‌های جدید و رشد کردن می‌داند.

ولک (2008) جذابیت فضای مدرسه، ورزش کافی، زمان کافی برای بازی و تفریح، وجود کلاس‌های ورزشی و هنری و تغییر نوع ارزشیابی را مؤلفه‌هایی اثرگذار در شادی مدارس می‌داند. به عقیده گوبین5 (2005) عامل اصلی ایجاد مدارس شاد، رهبری مشارکتی است.

گرملین (2003) شادی در مدارس را نتیجه مشارکت دانش آموزان در امور و تفویض مسئولیت‌های جدید به آن‌ها و ایجاد شرایط بروز خلاقیت می‌داند.

تالبوت (2003) بیان می‌کند که چگونگی ارتباطات در مدرسه، عامل اصلی سلامت روانی و ایجاد شادی در دانش آموزان است. به طوری که احساس دل‌بستگی به مدرسه در نوجوانی با میزان ارتکاب بزهکاری و خشونت رابطه مع دارد.

باس (2000) معتقد است که شادابی مدیر و معلم، کلاس‌های تمیز و دارای فضای مناسب و برگزاری جشن‌های شاد، عوامل ایجاد شادابی در مدرسه هستند.

لی کن در سال 1999 در بررسی عوامل شادی در مدارس، به اهمیت تأثیر عوامل اجتماعی در شادی مدارس اشاره کرده و معتقد است تقویت عوامل اجتماعی ـ فرهنگی در مدارس، مثل برگزاری جشن‌های شاد و نیز آموزش خانواده‌ها برای شاد کردن محیط منزل، در شادی مدارس مؤثر است.

برداشت ازمقاله سکینه خوش صفت

عوامل ایجاد شادی در مدرسه از منظر صاحب‌ نظران خارجی

راهکارهای مناسب جهت شاداب سازی مدارس

چارچوبی برای مدارس شاد

شادی ,ایجاد ,مدرسه ,عوامل ,مدارس ,دانش ,شادی در ,در مدرسه ,ایجاد شادی ,در شادی ,شادی مدارس

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها